Nurmea je aj na Wolte. Objednať si môžete denne od 08:00 - 21:00 h

5 najlepších listových zelenín na odbúranie brušného tuku a spomalenie starnutia

Dajte si trochu rukoly, aby ste vyzerali chudšie a mladšie!

 

 

Zaradením správnych potravín do jedálnička dokáže zázraky nielen v oblasti pása, ale aj s vašim vzhľadom. Hoci odborníci neboli schopní presne určiť ako môžeme spomaliť starnutie, súčasná štúdia dokazuje, že potraviny nabité antioxidantmi a esenciálnymi mastnými kyselinami môžu zohrávať dôležitú úlohu v tom, aby sme vyzerali a cítili sa mladšie.

 

Plná vlákniny, vitamínov, antioxidantov a esenciálnych mastných kyselín je listová zelenina ideálnym doplnkom do vášho denného jedálnička, pretože môže prispieť k odbúraniu brušného tuku, pričom vám zároveň pomôže udržať si mladistvý vzhľad.

 

Listová zelenina je plná antioxidantov, ktoré bojujú proti voľným radikálom a môžu pomôcť spomaliť proces starnutia buniek, čo prispieva k zabráneniu vzniku jemných liniek a vrások. Antioxidanty v listovej zelenine môžu byť tiež za schopnosťou zeleniny znižovať riziko chronického zápalu, ktorý sa spája s ochoreniami, ako je cukrovka, artritída, kardiovaskulárne problémy, množstvo ochorení očí a niekoľko druhov rakoviny.

 

Ďalším spôsobom, ako môže listová zelenina zohrávať úlohu v procese starnutia a hromadenia brušného tuku, je koncentrácia rastlinných omega-3 esenciálnych mastných kyselín.

 

„Esenciálne mastné kyseliny zohrávajú v našom zdraví úlohu nielen navonok, ale aj vo vnútri. Zlepšujú stav srdca, kĺbov a trávenia, a zároveň dodávajú pokožke žiarivý a zdravý vzhľad.“ Povedala Trista Bestová, MPH, RD, LD, registrovaná dietetička v Balance One. „Najmä tmavá listová zelenina obsahuje omega-3 tuky spolu s prospešnými fytoživinami, ktoré v tele pôsobia ako antioxidanty.“ dodáva.

 

V Eat This, Not That! sme sa rozprávali s niekoľkými registrovanými dietetikmi, aby sme spísali 5 top listových zelenín, ktoré vám pomôžu udržať mladistvý vzhľad aj v ďalších rokoch a popritom znížia obsah brušného tuku. Niektoré z týchto zelení dokonca zabodovali aj v článku 5 najlepších listových zelenín, ktoré by ste mali jesť každý deň.

 

  1. Špenát

 

Vďaka mnohým výhodám pre zdravie, ktoré sa spájajú s konzumáciou špenátu, dietetici naďalej propagujú túto potravinu ako účinný prírodný spôsob, ako vyzerať mladšie a udržať sa o krok pred brušným tukom.

 

„Špenát je skvelý nielen preto, že vám pomôže odbúrať brušný tuk, ale môže tiež pomôcť vašej pokožke, aby vyzerala zdravšie a mladšie.“ povedala Jesse Federová, RDN, CPT zo stránky My Crohns and Colitis Team. „(Táto listová zelenina) je nabitá vlákninou a obsahuje veľmi málo kalórií. Táto kombinácia vás zasýti na dlhší čas a popritom zníži množstvo kalórií, ktoré prijímate. Okrem toho, špenát obsahuje vitamíny A, C a K, čo takisto prispieva k zdravšej, mladšie vyzerajúcej pokožke.“

 

  1. Kel

 

Ak potrebujete listovú zeleninu, ktorá vás zasýti, a zároveň zlepší váš vzhľad vďaka protistarnúcim vlastnostiam, s kelom nič nepokazíte. Je to výborný spôsob, ako sa vyhnúť vlčiemu hladu, ktorý môže viesť k roztiahnutému žalúdku a táto zázračná zelenina urobí všetko preto, aby podporila vaše  celkové zdravie.

 

„Kel je (...) zásobárňou vitamínu C a železa, podobne ako špenát.“ hovorí Mascha Davisová, MPH, RDN a autorka knihy Eat Your Vitamins: Your Guide to Using Natural Foods to Get the Vitamins, Minerals, and Nutrients Your Body Needs (pozn. prekladateľa: Jedze svoje vitamíny: Váš návod na to, ako využiť prírodné potraviny, aby ste získali vitamíny, minerály a živiny, ktoré vaše telo potrebuje). „Kel obsahuje vitamín A, zlúčeninu, ktorá sa nachádza v mnohých produktoch proti starnutiu a ktoré preukázateľne podporujú zdravý rast buniek. Dostatok vitamínu A môže pomôcť redukovať vrásky a pigmentáciu počas starnutia.“

 

Váknina obsiahnutá v keli vám pomôže dlhšie si udržať pocit sýtosti. Konzumácia dostatočného množstva kelu počas dňa môže potenciálne znížiť chuť na iné menej zdravé potraviny, ktoré maria vaše snahy schudnúť a dokonca prispievajú k rýchlejšiemu starnutiu.

 

  1. Potočnica lekárska

 

Podobne ako kel je potočnica plná živín a dostatok tohto nízko kalorického šalátu vás môže zasýtiť bez toho, aby ste pribrali na bruchu.

 

„Táto menej známa listová zelenina, potočnica je plná živín a vitamínov A, B, C a K.“ hovorí Davisová, „Stonka aj listy sú jedlé a prospešné pre zdravé starnutie. Štúdie tiež dokazujú, že potočnica môže byť spojený so zníženým rizikom poškodenia DNA a rakoviny.“

 

Ak potrebujete listovú zeleninu, ktorá môže odvrátiť vplyv starnutia na váš fyzický vzhľad a chcete si svoju krásu udržať, uistite sa, že do šalátov pridáte aj túto esenciálnu potravinu.

 

  1. Švajčiarsky mangold

 

Mnohé listové zeleniny môžu prispieť k redukcii hmotnosti, obzvlášť v oblasti pása, vďaka vysokému obsahu vlákniny a schopnosti zasýtiť vás. Avšak švajčiarsky mangold má tajnú zbraň, ktorá z neho robí ozajstný unikát.

 

„Švajčiarsky mangold je bohatý na betakarotén, ktorý v tele funguje ako antioxidant.“ vysvetľuje Davisová, „Telo ho pretvorí na vitamín A, ktorý sa podieľa na raste pokožky a procesoch obnovy.“

 

Konzumácia švajčiarskeho mangoldu navyše nikomu neublíži, obzvlášť vo vyššom veku. Ako jedna z 5 najlepších zelenín, ktoré by sme mali jesť po 50 je jednou z nevyhnutných potravín, ktoré by ste s postupujúcim vekom mali zaradiť do svojho jedálnička.

 

  1. Rukola

 

Keď chcete šalát ozvláštniť niečím, čo vám pomôže zachovať si svoj žiarivý, mladistvý vzhľad a udržať svoje krivky pod kontrolou, nezabudnite na rukolu.

 

„Rukola obsahuje živiny, ako draslík, vápnik a horčík.“ hovorí Davisová, „Spolu s vysokým obsahom vitamínu C, A a kyseliny listovej je rukola skvelým zdrojom antioxidantov a karotenoidov. Taktiež obsahuje glukozinoláty, prírodné zlúčeniny zodpovedné za horkú chuť rukoly a môžu napomôcť znížiť riziko rakoviny.“

 

Nabudúce, keď budete premýšľať nad tým, či tieto listové zeleniny zaradiť do svojho života, riaďte sa Davisovej odporúčaniami a dajte si trochu rukoly, aby ste vyzerali chudšie a mladšie.

 

(Zdroj: https://www.eatthis.com/best-leafy-greens-lose-belly-fat-slow-aging/ preklad pripravila Tímea V. z https://www.prekladybezhranic.sk/)